maandag 27 januari 2014

Voorleesdagen


Woensdag 22 januari was de start van de landelijke voorleesdagen. Op peuterspeelzaal 't Onderdeurtje las ik een gedicht voor, dat door de overduidelijk hoogbegaafde jonge toehoorders welwillend werd aanhoord, en daarna werd er uiteraard ook voorgelezen. Ik kreeg een tekening van de kinderen, en een prachtige Krrrokodil bladwijzer. De foto is gemaakt door Carla Hof van Welstede.



Voorlezen

Wie weet nog goed uit welke boeken
je vroeger zelf werd voorgelezen?

Misschien was dat wel Dikkie Dik,
of van die mol die vroeg:
wie heeft er op mijn hoofd gepoept?
Of was het Rupsje Nooitgenoeg?

Bij mij was dat uit Annie M.G. Schmidt.
Jip en Janneke. Of Wiplala wellicht.

Ik weet het niet. Is dat niet raar?
Misschien weet niemand dat precies.

Maar ik herinner mama's zachte woorden,
en soms, als ik mijn ogen sluit,
dan zie ik weer de plaatjes.

Dan ruik ik weer de shampoo in haar haar
en zit ik op de bank waar we toen zaten.

Dan leest zij verder, op de plek
waar we gebleven waren.

(c) Arjan Keene | Stadsdichter van Ede

Geen opmerkingen:

Een reactie posten